Klasszik Kasztni

Klasszik Kasztni

Citrom ízű banán vagy 26 lovas pöfögő? – 1985 Trabant 601S + VIDEÓ

Péter még 1985-ben vette meg első autóját, egy sárga Trabant limuzint. Nyugdíjazását követően ismét beszerzett egy NDK-s pöfögőt, ami egyezik eredeti Trabijával!

2021. április 23. - Klasszik Kasztni

Azt hiszem, hogy a Trabant tipikusan az az autó, amit a volt KGST országokban mindenki ismer. A fiatalabb generációk számára retró életérzés, míg legtöbbünknek saját élményei is fűződnek a hajdani Kelet-Németország legkisebb családi autójához.

Csatornánk még a tavalyi év végén tett közzé egy videót egy ’85-ös limuzinról, amiben tulajdonosa, Vincze Péter elmesélte, hogyan is jutott hozzá élete első autójához, egy szintén 1985-ös sárga Trabanthoz, illetve, hogy milyen élményei fűződnek a 601 limuzinhoz.

Az Urat nyugdíjazását követően nosztalgikus élmények ragadták el, így döntést hozott: ismét szerez magának egy Trabit, lehetőleg olyat, ami egyezik korábbi példányával.

 

A videóban Vincze Úr elmesélte, hogy Ő és felesége is sárga Trabantot szeretett volna. A MERKÚR telepig vezető vonatúton nagyon izgultak, hogy citrom színű példányt kapjanak. Mikor megérkeztek, nagy örömmel látták, hogy aznap rengeteg sárga 601-es érkezett!

A házaspár a reggel 8 órai nyitás előtt már egy órával hamarabb megérkezett, ám 102-es sorszámukra hivatkozva az újautó-elosztó munkatársai azt javasolták nekik, hogy délután jöjjenek vissza:

Na végre nyolckor kinyitottak, elsőként bementünk, és közölték velünk, hogy nagyon gratulálnak, de 102.-nek fogjuk átvenni az autót, valamikor délután. Indult újra az izgalom, hogy elfogy-e a sárga Trabant, vagy még marad belőle. De hál’Istennek maradt! – emlékezett vissza.

 

A videóbeszámolóból az is kiderült, hogy Péter olyan Trabantot szeretett volna, ami egyezik élete első autójával. Némi keresgélés után sikerült egy szintén 1985-ös, szintén sárga limuzint találnia, aminek még a fényezése is eredeti!

Ezzel szemben a motorral volt némi nehézsége, mivel az autó 9 évig állt, s ez idő alatt iszapos, nyúlós üledék képződött a motorban és előkompressziós térben. Emiatt kénytelen volt az addig gyári motort megbontani!

Ha részletesebben is érdekel a kétütemű banán története, vagy, hogy hogyan okozott „szmogriadót” Vincze Úr első Trabantja a vásárlást követő estén, nézd meg a róla szóló kisfilmünket!

 

Ha Te is Trabant-rajongó vagy, de a 601-es kombik jobban tetszenek, nézd meg az 1988-as zöld Universalról készült videónkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikkasztni.blog.hu/api/trackback/id/tr7516511064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vén motoros 2021.04.25. 20:33:05

KN73-97. Az én kis vajszínű Trabantom rendszáma. Tizenhárom évig jártam vele, aztán a Demszky-akció keretén belül a zúzdában végezte, én meg kaptam cserébe egy évi kombinált bérletet. Én nagyon meg voltam elégdve vele, igaz, fiatal voltam. Sosem hagyott ott az úton, de a Trabinak lelke volt, és érteni kellett hozzá. Nem sokat, de annyit azért MUSZÁJ volt. Az eredeti 6V-os "szurkos" orosz akku 5 évet húzott ki. Volt benne feszültségkétszerező a Stalker-9 CB-hez, általam felrakott ködlámpa, meg egy rádió is. A legrejtélyesebb hibajelenség: amikor Szentendrénél egy jó meredek, köves földúton lezötyögtem vele egészen a Duna partjáig, az odvas fák közé, hazafele menet nem akart beindulni. Sehogy sem! Megizzadtam, mire rájöttem, hogy a zötykölődésre jól meglendült a gumibakokra rögzített motor, és eközben a két gyújtótrafó vízvédő gumisapkája alatt - fedetten, tehát nem láthatóan! - egy-két mm-nyit kihúzódott a helyéről a gyertyakábel. Mikor rájöttem, egy mozdulattal visszatoltam, és minden rendben lett. Amikor az eredeti diagonál gumikat lengyel acélradiálokra cseréltem, szinte sínautó lett belőle. Végül is azért nem sajnáltam, mert a hattyúnyaknál, a főtartónál erősen kezdett rozsdálni, meg is repedt a főtartó, és a hegesztgetés sem egy igazán végleges megoldás. Meg itt-ott városi koccanások nyoma látszott rajta. Költeni meg már nem akartam rá. Egyébként egész élettartama alatt FIMOL-2 molibdénduszulfidos adalékot használtam hozzá, viszont a gázpedál mindig padlógázig volt nyomva. Ja: és rugós tűszelepeket használtam, emiatt sosem verődött ki a szelep.
süti beállítások módosítása