Azt hiszem, hogy a Trabant tipikusan az az autó, amit a volt KGST országokban mindenki ismer. A fiatalabb generációk számára retró életérzés, míg legtöbbünknek saját élményei is fűződnek a hajdani Kelet-Németország legkisebb családi autójához.
Csatornánk még a tavalyi év végén tett közzé egy videót egy ’85-ös limuzinról, amiben tulajdonosa, Vincze Péter elmesélte, hogyan is jutott hozzá élete első autójához, egy szintén 1985-ös sárga Trabanthoz, illetve, hogy milyen élményei fűződnek a 601 limuzinhoz.
Az Urat nyugdíjazását követően nosztalgikus élmények ragadták el, így döntést hozott: ismét szerez magának egy Trabit, lehetőleg olyat, ami egyezik korábbi példányával.
A videóban Vincze Úr elmesélte, hogy Ő és felesége is sárga Trabantot szeretett volna. A MERKÚR telepig vezető vonatúton nagyon izgultak, hogy citrom színű példányt kapjanak. Mikor megérkeztek, nagy örömmel látták, hogy aznap rengeteg sárga 601-es érkezett!
A házaspár a reggel 8 órai nyitás előtt már egy órával hamarabb megérkezett, ám 102-es sorszámukra hivatkozva az újautó-elosztó munkatársai azt javasolták nekik, hogy délután jöjjenek vissza:
Na végre nyolckor kinyitottak, elsőként bementünk, és közölték velünk, hogy nagyon gratulálnak, de 102.-nek fogjuk átvenni az autót, valamikor délután. Indult újra az izgalom, hogy elfogy-e a sárga Trabant, vagy még marad belőle. De hál’Istennek maradt! – emlékezett vissza.
A videóbeszámolóból az is kiderült, hogy Péter olyan Trabantot szeretett volna, ami egyezik élete első autójával. Némi keresgélés után sikerült egy szintén 1985-ös, szintén sárga limuzint találnia, aminek még a fényezése is eredeti!
Ezzel szemben a motorral volt némi nehézsége, mivel az autó 9 évig állt, s ez idő alatt iszapos, nyúlós üledék képződött a motorban és előkompressziós térben. Emiatt kénytelen volt az addig gyári motort megbontani!
Ha részletesebben is érdekel a kétütemű banán története, vagy, hogy hogyan okozott „szmogriadót” Vincze Úr első Trabantja a vásárlást követő estén, nézd meg a róla szóló kisfilmünket!
Ha Te is Trabant-rajongó vagy, de a 601-es kombik jobban tetszenek, nézd meg az 1988-as zöld Universalról készült videónkat!